Znížiť tlak v dnešnej dobe už nie je taký problém

Hypertenzia alebo aj vysoký tlak je srdcovocievna diagnóza, ktorú aj napriek jej vážnosti a nepriaznivým dôsledkom mnoho pacientov podceňuje. Dnes by sme vám preto chceli predstaviť tento problém bližšie, jeho spúšťače, príčiny, príznaky, ale aj možnosti liečby. Vedieť, ako vysoký tlak znížiť je skutočne veľmi dôležité, pokiaľ si nechcete privolať kolaps srdca, ciev či iných orgánov a mnoho užitočných tipov sa dočítate aj na https://www.vysoky-tlak.sk/ako-znizit-tlak/. Nemusíte na to využívať vždy len lieky na predpis, aj keď toto ochorenie si vyžaduje pravidelné kontrolovanie lekárov. Tí tak vedia odhaliť včas novovzniknuté abnormality, čím vám vedia zachrániť život.

kardiografAké sú príznaky vysokého tlaku?

Najskôr by sme si možno mohli povedať o tom, ako človeka s hypertenziou spoznáte. Možno v niektorých symptómoch a zmienených problémoch objavíte aj sami seba. Ak by sa to stalo, určite je najlepšou voľbou sa nechať lekársky vyšetriť, aby ste vedeli, na čom skutočne ste.

Vysoký tlak má rôzne prejavy a určite neznamená, že všetky príznaky sa objavujú aj u pacientov s touto diagnózou. Navyše, ak sa pravidelne znižuje, symptómy sa nemusia objaviť vôbec. Najčastejšie teda pacienti pociťujú bolesť a tlak v hrudi, búšenie srdca, bolesť hlavy, poruchy zraku, slabú výdrž, dýchavičnosť, rýchlu vyčerpanosť, meravenie prstov na rukách, začervenanie v tvári, opuchy v tvári či v členkoch, zvýšená únava atď.

Prečo vlastne k nemu dochádza?

Znížiť si vzniknutý vysoký tlak hoc aj pomocou liekov od lekára je veľmi dôležité, nakoľko vám hrozia veľmi vážne dôsledky. Prečo sa ale dokáže v tele takýto stav rozvinúť? Dôvodov je hneď niekoľko.

Prvým prispievateľom tejto diagnózy je zlý životný štýl, čo sa stravovania aj pohybu týka. Ľudia s obezitou, s nedostatočnou pohybovou aktivitou, ale aj tí, ktorí sa príliš a často stresujú, či ináč emocionálne vykoľajujú majú väčšie riziko rozvoja hypertenzie resp. vysokého tlaku. Stres a negatívne emócie vedú k zužovaniu ciev, čo má za následok zvýšenú aktivitu srdca, nakoľko musí pretriediť kolujúcu krv rýchlejšie. Tak isto pôsobí na tieto časti tela aj alkohol či fajčenie.

K tomuto stavu ale prispieva aj zlé stravovanie. Konzumácia mastného, vyprážaného, údeného, presoleného jedla spôsobuje postupné zanášanie ciev a tepien, čím sa ich činnosť a rovnako aj činnosť srdca komplikuje. Musia pracovať viac a rýchlejšie, čo sa odráža na nameranom vysokom tlaku. Tento stav ale podporuje aj jedenie sladkých jedál či nápojov, pitie kofeínových nápojov atď.

Jeden z faktorov je aj dedičnosť. Človek, ktorého predkovia (rodičia alebo starí rodičia) mali tento problém, má vyššie riziko rozvoja vysokého tlaku, ako niekto, kto na to nemá predpoklady. Príchod prípadne rozvoj tejto choroby ale môže každý ovplyvniť zdravým životným štýlom a dbaním na zdravie srdca a ciev.

Akými spôsobmi si je možné znížiť tlak?

Tak najlepšie je, ak sa o znižovanie zvýšeného tlaku postará odborník, teda lekár a ak vás bude mať stále pod kontrolou. Ten vám vie dať lieky, väčšinou tabletky, na predpis, ktoré pôsobia na zníženie tlaku veľmi rýchlo. Lieky vám lekár ale predpíše len vtedy, ak ide o chronický problém. Akútny resp. zriedkavé problémy sa zvyknú do poriadku dať aj samé. Nárazovo zvýšený tlak teda nie je potrebné znížiť, pokiaľ ste si ho namerali po náročnej fyzickej či psychickej činnosti či po zjedení cukrových, kofeínových alebo alholických výrobkov. pohare cerveneho vina

Ak sa možno zaoberáte prírodnejšími spôsobmi, menej chemickými liečivami, zakúpiť si môžete aj prírodné lieky, ktorými si môžete znížiť tlak aj bez predpisu. Predávajú sa buď vo forme kvapiek, sirupov alebo tabletiek, ktoré obsahujú bioflavonoidy, ktoré účinne pomáhajú v znižovaní vysokých nameraných hodnôt. Výhodou je, že niektoré sa môžu užívať dlhodobo, no môžu sa užívať aj na zníženie akútneho vysokého tlaku. Iné formy liekov na túto srdcovocievnu chorobu zatiaľ nie sú k dispozícii. Ľudia sa však obracajú na pomoc výživových doplnkov, ktoré majú za úlohu podporovať funkciu srdca a ciev, no nejde o primárne liečivo. Skôr sa ich pomoc využíva ako prevencia pred vznikom tejto diagnózy.

Domácimi metódami si môžete vysoký tlak znížiť zmenou životného štýlu. Úplne samozrejmé by malo byť vylúčenie kofeínových a alkoholických nápojov, mastných jedál a obmedzenie slaných jedál. Cukriť by ste mali minimálne a ak, tak pomocou prírodných dochucovadiel, napr. včelieho medu. Do svojho života pridajte viac vitamínu C a pohybu, aspoň 30 min denne – stačí aj prechádzka. Jedzte vyvážene a pravidelne. Vylúčte aj cigarety a biele pečivo. Viac ovocia, zeleniny a vlákniny vášmu stavu len pomôže. Znížiť vysoký tlak pomáhajú jablká, hrušky, cvikla, pohánka, cesnak, cibuľa a iné dary prírody. Nezabúdajte na pravidelný príjem denných tekutín. Vhodné je ľahké biele mäso, celozrnné pečivo, ryby, omega 3 mastné kyseliny, orechy, probiotické mliečne výrobky atď.

Ak sa vám tlak zvýšil nárazovo, znížiť ho môžete okamžitým odpočinkom. Ľahnite si a zhlboka dýchajte. Pomôže aj pohár vody.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *